Branche
Zakelijke markt

Doel
Vervangen 350 werkplekken door overname autodealer Rüttchen

Uitdagingen
350 werkplekken vervangen op zeven locaties in slechts één weekend en werkend opleveren

Kernwoorden
Snelle implementatie | Vervangen werkplekken | Samenwerking | Retourname hardware | Preparatiediensten

Download
Bekijk de referentiecase in PDF-formaat. waarin de uitdagingen. Klik op de button om deze te downloaden.

Centralpoint helpt Louwman Group met de uitrol van werkplekken bij autodealer Rüttchen

Louwman Group is als een van de grootste automotive bedrijven in Europa importeur voor de merken Toyota, Suzuki, Lexus en Morgan. Naast dit importeurschap voert Louwman Group ook de merken Mercedes-Benz, Peugeot, Mazda, Mitsubishi, Smart, Fuso, TVR, McLaren en Maserati. De groep biedt zowel personenwagens als bedrijfswagens aan in de consumenten- en de zakelijke markt. Louwman Group is actief op het gebied van financial services, autoaanpassingen, schadeherstel, onderdelen, vastgoed, logistiek en is een aanzienlijke speler in zorghulpmiddelen in Nederland. Auto.nl, Driven en WeGo zijn innovatieve bedrijven waarmee Louwman Group een toonaangevende positie inneemt in mobiliteit. Er werken ca. 3.000 medewerkers bij Louwman Group, verdeeld over 25 bedrijven in 4 landen. “Passie om mensen te bewegen” is de drijfveer van de groep.

Binnen de automotivetak hebben zij de Mercedes-Benz dealer Rüttchen overgenomen. De medewerkers moesten vervolgens overgezet worden op de systemen van Louwman Group. Om dit te bewerkstelligen zijn er in dit geval 350 werkplekken vervangen.

 

Vraagstuk

Na de overname van het dealership van Rüttchen en de bijbehorende systemen moesten alle aanwezige werkplekken vervangen en overgezet worden naar de systemen van Louwman Group. Het ging hierbij om het vervangen van 350 werkplekken (laptops, desktops en beeldschermen) op zeven verschillende locaties en dit alles in slechts één weekend. Louwman Group zocht dan ook een partij met ervaring en expertise in dit soort trajecten. Louwman Group heeft dit vraagstuk dan ook neergelegd bij Centralpoint.

 

Het traject

Centralpoint ging vervolgens met de Louwman Group in gesprek over het uit te voeren traject. Het was al snel duidelijk dat dit vraagstuk geen belemmering vormde voor Centralpoint. Samen met Louwman Group bereidde Centralpoint het traject zorgvuldig voor, zodat er geen verrassingen zouden ontstaan tijdens de uitrol. Zo was er de wens vanuit Louwman Group dat de nieuwe werkplekapparatuur voorzien zou worden van een herkenbaar label en een samengesteld software image op basis van de wensen en eisen vanuit Louwman Group. Deze preparatiediensten, voor levering van de hardware, zijn dan ook door Centralpoint uitgevoerd in het eigen distributiecentrum.

Daarop aansluitend is de nieuwe werkplekapparatuur in rolcontainers klaargezet per vestiging van Rüttchen. Het ging hierbij om de werkplekapparatuur voor de in totaal zeven verschillende locaties. Via het eigen vervoer leverde Centralpoint deze apparatuur in rolcontainers op de locaties. De projectteams van Centralpoint pakte deze, in samenwerking met een aantal medewerkers van Louwman Group, uit en zette de hardware klaar voor installatie. De projectteams van Centralpoint verwijderde de oude apparatuur van de werkplekken en plaatste deze weer in de rolcontainers. Nadat de werkplekken volledig ‘kaal’ waren is de nieuwe werkplekapparatuur geïnstalleerd, de bekabeling weggewerkt en zijn de systemen uitgebreid getest. Kortom, in twee dagen zijn er 350 werkplekken vervangen en weer werkend opgeleverd. Dit alles volgens een duidelijk en overzichtelijk vooraf opgesteld projectplan. Vervolgens zijn er gedurende twee dagen floorwalkers vanuit Centralpoint actief geweest op de werkvloer om gebruikersvragen ter plekke te beantwoorden en hulp te bieden waar nodig. Centralpoint heeft de oude hardware retour genomen en verkocht aan een broker. De opbrengsten hiervan waren voor Louwman Group.

 

De samenwerking

Michael van Doremalen, Manager ICT Services, -Operations & -Projects Louwman Group: “De samenwerking met Centralpoint in dit traject is geweldig verlopen en naar volle tevredenheid vanuit ons. In het voortraject hadden we een issue met het inspoelen van het image op de desktops en laptops, wat uiteindelijk lag aan onze eigen server. In samenwerking met Centralpoint is dit tijdig opgelost en heeft dit geen invloed gehad op de uitrol en de bijbehorende planning. We zijn dan ook zeer tevreden over de samenwerking in het traject, van de eerste gesprekken tot aan het projectmanagement op locatie met de uitrol. Je kon duidelijk de ervaring en kennis van Centralpoint terugzien in de uitvoering van het traject. Er zat kunde en snelheid in de uitvoering van het traject“.

Michael vervolgt: “Momenteel zijn wij samen met Centralpoint aan het kijken naar uitbreiding van onze samenwerking. Zo zijn we bezig met het uitrollen van bestelportalen voor onze medewerkers, waar zij zelf de gewenste hardware en accessoires kunnen gaan bestellen. Daarnaast ligt de nadruk voor de lange termijn op de inrichting van de ‘nieuwe werkplek’, waarbij wij de regiefunctie houden en Centralpoint de uitvoering voor haar rekening neemt.”