Branche
Zakelijke markt

Doel
Optimaal gebruik apps met nieuwe devices

Uitdagingen

  • Continu blijven innoveren
  • Optimale ondersteuning CRV-apps
  • Intensiveren communicatie
  • Uitrol over 20 locaties

Kernwoorden
PDA’s | Apps | Always On | Mobile Device Management (MDM)

Vervanging verouderde devices

CRV is een innovatieve internationale organisatie voor rundveeverbetering. CRV ontwikkelt en levert informatieproducten aan veehouders en organisaties ter ondersteuning van de bedrijfsvoering.

CRV en Centralpoint hebben al jarenlang een goede relatie waarbij nauw wordt samengewerkt omtrent het leveren van de benodigde hardware en IT-diensten. CRV heeft eind 2015 de vraag neergelegd bij Centralpoint om gezamenlijk de 1.000 verouderde personal digital assistants (pda’s) te vervangen door nieuwe devices.

Vraagstuk
CRV blijft zich continu innoveren, ook op haar interne processen. De pda’s die de buitendienstmedewerkers gebruikten binnen de processen waren sterk verouderd. Daarom wilde CRV hen voorzien van gebruiksvriendelijke apparatuur waarmee ze de nieuwe CRV-apps optimaal kunnen gebruiken. De CRV-apps ondersteunen het werk op het boerenbedrijf bij de registratie van melkproductiegegevens en de inseminatie- en vruchtbaarheidsgegevens. Het intensiveren van de communicatie tussen de veldmedewerkers onderling en met de collega’s op kantoor was een belangrijke tweede doelstelling.

De samenwerking
Als eerste heeft Centralpoint samen met CRV gekeken naar de achterliggende reden waarom ze met mobiele devices en apps wilden gaan werken. De wensen en behoeften van CRV waren leidend en het advies van Centralpoint is hierop afgestemd.

Vanuit daar hebben CRV en Centralpoint een aantal randvoorwaarden gesteld aan de devices. Zo is besloten dat de medewerkers bij een defect device, zo snel mogelijk weer aan het werk moeten kunnen.En moeten de devices door de IT-afdeling gemakkelijk te beheren en beveiligen zijn met bijhorende dienstverlening, beheermogelijkheden en garantieafhandelingen. Daarom is onder andere gekozen voor Mobile Device Management (MDM) van MobileIron.

Ook bij de levering heeft Centralpoint CRV geholpen:

  • De devices zijn gebruiksklaar geleverd aan de medewerkers. Zo zijn de simkaarten geïnstalleerd, de screenprotectors geplaatst, de devices geregistreerd bij Apple DEP en de bijbehorende cases om de devices geplaatst.
  • De uitrol heeft plaatsgevonden op twintig verschillende locaties in Nederland en België. De aanwezige Centralpoint medewerker registreerde de simkaart en liep het startmenu met de gebruiker door om ervoor te zorgen dat deze helemaal werkte en de gebruiker tevreden en snel weer aan het werk kon.

Keuze voor Centralpoint
Theo Sanders, Hoofd Infrastructure Services bij CRV: “Centralpoint is al een aantal jaar een gewaardeerde leverancier van desktops, laptops, mobiele telefoons en accessoires. Ook deze keer wilden wij ontzorgd worden bij de keuze van devices en de bijbehorende dienstverlening. Na een aantal goede sessies over de mobility-oplossing ‘Always On’ van Centralpoint waren wij ervan overtuigd dat dit de juiste partij is.”

Meerwaarde van Centralpoint
Theo Sanders vervolgt: “Centralpoint nam in de samenwerking duidelijk de verantwoordelijkheid en toonde flexibiliteit. Toen bleek dat er meer tijd ging zitten in de uitrol, hebben we snel kunnen acteren door meer mensen te betrekken in de uitrol. Op deze manier konden wij gezamenlijk de uitrol conform planning vervolgen. Nu we in productie zijn met de devices en de apps zien we dat Centralpoint ook de juiste houding (en met name eigenaarschap) blijft tonen. Eén telefoontje is genoeg om een issue weg te nemen.”

Samenwerking met Centralpoint
“De samenwerking met Centralpoint is heel positief. Natuurlijk waren er af en toe discussies, maar altijd met een open en transparante houding. De samenwerking heeft ervoor gezorgd dat onze buitendienst naar volle tevredenheid gebruikmaakt van de devices en dat er een dienst is waarop ze kunnen terugvallen bij problemen. Daarnaast is voor ons bevestigd dat de samenwerking met Centralpoint er één is waarop wij kunnen bouwen. Er wordt goed meegedacht in oplossingen, zonder daarbij te pushend te zijn. Dat is heel prettig om mee samen te werken. Centralpoint is voor ons een gewaardeerd partner. Ik zie een succesvolle samenwerking tegemoet”, aldus Theo Sanders.