Werkplekaccessoires

We brengen dagelijks veel tijd door achter schermen, of dat nu op kantoor, thuis of onderweg is. Om uw medewerkers optimaal te laten presteren zijn de juiste accessoires van groot belang.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat maar liefst 11% van de zieke medewerkers thuis zit wegens RSI-klachten. Dit kan worden voorkomen wanneer er gebruik wordt gemaakt van de juiste ergonomische accessoires. Daarnaast kunt u door het inzetten van de juiste accessoires de productiviteit verhogen en de levensduur van devices verlengen. Dit zorgt ervoor dat uw medewerkers meer tevreden zijn en uiteindelijk uw klanten ook.

Zo maakt u van uw professionals, happy professionals.

 

Stappenplan

Wij helpen u graag om de juiste accessoires te kiezen die passen bij de behoeften van uw medewerkers. Daarvoor doorlopen we het stappenplan dat hiernaast is afgebeeld. Lees verder om te bekijken wat elke stap inhoudt. Wij kunnen u ondersteunen in elke fase van het stappenplan.

 

Stap 1 – Doel bepalen

Waar wilt u de (nieuwe) devices voor gaan gebruiken? Wij adviseren u om samen met uw medewerkers alvast na te denken over het gebruik van accessoires voordat u nieuwe devices aanschaft: wilt u de ergonomie verbeteren, zorgen dat medewerkers productiever zijn of met accessoires de veiligheid verbeteren? Met een duidelijk doel sluiten de accessoires optimaal aan bij de wensen en behoeften van uw medewerkers en uw organisatie.

Stap 2 – Soorten werkplekken

Er zijn verschillende soorten werkplekken in uw organisatie en elke werkplek vereist een andere set aan accessoires, denk hierbij aan een privacyscreen voor medewerkers die in een publieke omgeving werken en monitorarmen voor kantoormedewerkers. Ook hierbij is uit uitgangspunt weer ergonomie, productiviteit en veiligheid. Wij zien de volgende werkplekken terug in organisaties:

Kantoorwerkplek

Thuis

Flexwerkplek

Mobiele werkplek

Vergadering

Publieke omgeving

Welke werkplekken herkent u terug in uw organisatie? Wij kunnen u ondersteunen bij een werkplekonderzoek, zodat we de werkplekken op de juiste manier faciliteren.

Stap 3 – Behoeften inventariseren

In deze stap gaan we samen met u de behoeften inventariseren van medewerkers en de organisatie, dit doen we als onderdeel van het werkplekonderzoek. Welke accessoires willen medewerkers gebruiken om het werk optimaal te kunnen uitvoeren? Hierbij zijn drie elementen van essentieel belang:

 

  • Hoe creëert u de optimale ergonomische werkplek?
  • Hoe verhoogt u met behulp van accessoires de productiviteit van uw medewerkers?
  • Hoe beveiligt u uw devices met accessoires?

Stap 4 – Kiezen accessoires

Wanneer we het doel voor ogen hebben en de behoeften en werkplekken hebben geïnventariseerd, kunnen we een keuze maken uit de beschikbare accessoires. Samen met u bepalen we welke merken en leveranciers het beste passen bij uw oplossing. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste accessoires categorieën:

Ergonomie

Een ergonomische werkplek bevordert het comfort en de productiviteit van medewerkers. Met de juiste accessoires minimaliseert u de RSI-klachten bij uw medewerkers. Of zij op kantoor, onderweg of thuis werken.

Productiviteit

Meer comfort rondom de werkplek zorgt voor een hogere productiviteit. U kunt de productiviteit verhogen door onder andere omgevingsgeluiden te reduceren, hierdoor worden medewerkers 64% productiever.

Veiligheid

Er zijn veel accessoires om de veiligheid van een werkplek te waarborgen. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan oplossingen tegen vallen en stoten en accessoires om diefstal tegen te gaan.

Stap 5 – Trainen en gebruiken

Naast het aanbieden van de juiste accessoires aan uw medewerkers, is het belangrijk dat uw medewerkers ook weten waarom en hoe ze dit moeten gebruiken. Dan blijft de headset niet ongebruikt op het bureau staan, maar zien zij zelf ook de waarde in van het accessoire. Daarom adviseren wij u om uw medewerkers te trainen, zo kunnen medewerkers direct aan de slag met de accessoires en devices. Wij kunnen u helpen bij het organiseren van de trainingen.

Stap 6 – Evalueren

Wanneer de accessoires in gebruik zijn kunt u na een half jaar het gebruik en de inzet van de accessoires evalueren. Na dit laagdrempelige onderzoek krijgt u antwoord op of de accessoires uw medewerkers echt productiever hebben gemaakt en het aantal RSI-klachten minder zijn geworden.

Merken

Persoonlijk advies nodig?

Wij kunnen u ondersteunen bij alle stappen om uw medewerkers de juiste accessoires te bieden. Benieuwd wat wij voor uw organisatie en medewerkers kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

024 – 357 98 88

Werkdagen van 08:30 – 17:30 uur

Verstuur bericht